Ульянова Ганна Олександрівна,
вчитель української мови та літератури, учитель-методист
Ганна Олександрівна працює над проблемою організації творчої діяльності учнів на уроках і під час самостійної роботи. Переконана, що у кожній особистості природою закладений певний потенціал творчого пошуку, і своє завдання вбачає у тому, щоб виявити ці здібності, розвинути їх якомога повніше, вмотивувати учневі необхідність постійної праці над самовдосконаленням. Надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне у навколишньому, продовжуючи думку О.П.Довженка «навчити знаходити зорі у калюжах буденності». Лише навчивши цінувати прекрасне, тонко й об’єктивно оцінювати світ навколо, правильно сприймати дійсність, можна допомогти учневі адаптуватися у дорослому житті, у світі з безліччю проблем та складностей. Ця робота надзвичайно клопітка, часто її результат не лежить на поверхні, але він буде успішним, якщо, розвинувши творче єство, вибравши працю до душі «сродну» по-сковородинськи, дитина зуміє реалізуватись у майбутньому, стати активним громадянином своєї держави.
Для досягнення позитивних результатів широко практикує інтерактивні форми і методи роботи (робота в групах, в парах, «мікрофон», «акваріум», «мозковий штурм», рольові ігри), творчі та пошуково-дослідницькі завдання, нетрадиційні уроки (урок-дослідження, урок-подорож, урок-презентація та ін.).
Грановська Олена Петрівна,
вчитель образотворчого мистецтва.
Спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Учителька переконана, що за допомогою цілеспрямованого застосування сугестивних технологій на уроках образотворчого мистецтва можна створити такі психолого-педагогічні умови навчання, які сприятимуть розвитку творчих компетентностей школярів.
Образотворче мистецтво – це предмет, який покликаний навчити учнів бачити, відчувати, аналізувати, порівнювати, розуміти, творити. Саме тому, пріоритетною метою уроків є «пережити, оцінити, виразити» замість «засвоїти, повторити, закріпити». Для цього Олена Петрівна до своїх уроків включає музичні паузи (тематичні композиції, пісні для введення в творче середовище чи підсилення теми уроку; релаксмелодії для зняття емоційного напруження, втоми та ін.), літературні «хвилинки» (невеликі за обсягом легенди, казки, вірші), використовує елементи режисури (уявна подорож чи заочна екскурсія; перевтілення автора картини) тощо.
Важливим компонентом мотивації навчання є створення відповідного емоційного середовища уроку образотворчого мистецтва. Створити відповідний емоційний настрій, викликати інтерес до вивчення нового матеріалу допомагають вправи на зняття втоми, налаштування на зміцнення позитивного настрою та емоцій.
Необхідною складовою уроків образотворчого мистецтва є аромотерапія та арт-терапія. Аромотерапія дозволяє зняти стрес, підняти життєвий тонус, покращити працездатність, відновити емоційне здоров’я учнів. Застосування прийомів арт-терапії допомагає усвідомити зміст зображення, корегує поведінку, дає можливості виходу емоцій через малюнок.
Туревич Оксана Олександрівна, вчитель фізики
педагогічне звання "старший учитель"
В основі досвіду педагога – застосування інформаційних технологій на різних етапах уроків фізики та астрономії. Фотоопитування, флеш-анімації, комп’ютерні презентації, віртуальні лабораторії, тестування – невід’ємна частина навчання гімназистів. Свою діяльність педагог спрямовує на розвиток навичок дослідницької діяльності, формування сучасної наукової картини світу, розвиток вмінь, які дозволяють учням визначати мету, знаходити оптимальні способи реалізації поставлених задач, використовувати різні інформаційні джерела, оцінювати отримані результати, організовувати власну діяльність.
Важливим завданням для себе вчитель вважає створення атмосфери зацікавленості предметом, що викликає бажання і прагнення гімназистів працювати самостійно з каталогами, зоряними картами, вести спостереження, що розкриває сутність предметів і явищ, сприяє розвитку творчого мислення.
Оксана Олександрівна впроваджує комп’ютерні технології на уроках фізики в кількох напрямках:
- << Prev
- Next