На розгляд всіх колективних, індивідуальних, групових форм методичної роботи гімназії виносилися питання розвитку особистості гімназиста та зростання професійної компетентності вчителів, практичного використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальній діяльності, застосування проблемно-пошукових напрямів організації навчальної діяльності, процесу, створення умов для самореалізації та творчих пошуків вчителя, учня, досягнення результативності педагогічної діяльності. (Доповідь супроводжується демонстрацією слайдів)
Розширенню інформаційного поля педагогів сприяли експрес-інформації, епізодичні та постійні виставки методичної літератури, оформлення інформаційного стенду в учительській. У методичному кабінеті зібрано довідкові матеріали, науково-методичні бюлетні про інноваційні технології навчання, матеріали педагогічного досвіду, методичну періодику, встановлено комп’ютер з підключенням до мережі Інтернет, у бібліотечно-інформаційному центрі гімназії створено електронну базу даних методичної літератури, 40 учителів зареєстровано на веб-порталі «Освіта Рівненщини», що дозволяє використовувати всі можливі ресурси порталу для ефективної роботи. Також учителям щомісячно повідомляється графік проведення вебінарів видавничою групою «Основа».
Із метою координації інноваційної діяльності створено і щорічно поповнюється банк даних педагогічного досвіду (внесено 11 педагогів), банк досвіду роботи з обдарованими дітьми (10 педагогів), започатковано створення медіа теки за різними напрямками.
На рівні закладу впроваджено систему моніторингу навчально-виховного процесу, результати якого є основою для подальшого планування розвитку гімназії.
Результати досліджень показали, що 97% учителів володіють професійною компетентністю на оптимальному рівні і 3% - на допустимому. Цьому сприяє оновлення та поповнення матеріально-технічної бази, яка допомагає педагогам і гімназистам йти в ногу з часом в опануванні основами наук. У період з 2009 по 2014 рік у гімназії обладнано сучасними технічними засобами навчання кабінет української мови та літератури, географії, біології, фізики, математики, основ здоров’я, образотворчого мистецтва та художньої культури, повністю клас інформатики.
Ще одним доказом високої професійної компетентності вчителів є зростання рівня навчальних досягнень гімназистів, результати вступу випускників у ВУЗи І-ІІ та ІІІ-ІV рівнів акредитації.
У закладі за 5 років підвищили свою професійну майстерність під час курсової підготовки при РІОППО 58 педагогів, забезпечено методичний супровід атестації педагогічних працівників. Щорічно проводяться консультації, бесіди з учителями, що атестуються, надається практична методична допомога з питань дотримання нормативно-правових вимог під час проведення атестації.
У складі колективу гімназії зросла кількість педагогів, які удостоєні звання «старший учитель», «учитель-методист». Зменшилась кількість учителів І категорії, тому що присвоєно вищу, збільшується чисельність педагогів ІІ категорії (атестуються молоді колеги).
Підвищенню статусу вчителя у суспільстві, впровадженню ідей педагогічного співробітництва, інноваційних технологій, розвитку інтелектуального та творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу сприяла участь педагогів у професійних конкурсах (Цимбалюк Л.С., Ульянова Г.О., Додчук Н.С., Боярська Л.П., Максимчук М.О., Колошкіна Т.В., Андросюк Л.Р., Осійчук В.М.).
Важливим показником професіоналізму вчителя є участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року». У 2011 році вчитель Грановська О.П. перемогла в обласному етапі конкурсу у номінації «Образотворче мистецтво», а у 2012 році учитель Ульянова Г.О. стала дипломантом цього ж конкурсу у номінації «Українська мова та література».
Сплеском учительської видавничої творчості став конкурс-ярмарок педагогічних ідей та інновацій, учасники якого щороку представляють методичні посібники та рекомендації з окремих предметів, матеріали з досвіду роботи. За 5 років видано 31 посібник, 17 з них відзначено на міському етапі, а лише 3 на обласному (посібники Максимчук М.О., Якути Г.І., Чужди О.В.).
Напрацювання наших педагогів друкуються на сторінках методичної періодики (розробки Ульянової Г.О., Боярської Л.П., творчі матеріали з досвіду роботи Якути Г.І.), на сайті «Записник сучасного вчителя» можна знайти роботи Цимбалюк Л.С. У журналі видавництва «Шкільний світ» з 2011 року друкує свої напрацювання Грановська О.П. У серпневому номері 2014 року надруковано конспект її уроку «Асоціативність та образність природних форм».
Помітно зріс якісний показник результативності участі гімназистів в обласних предметних олімпіадах. Якщо в минулих роках (2009, 2010, 2011) всього 4 призери, то в 2012 – 11 учнів, 2013-2014 – по 13 переможців. Ось уже 3 роки поспіль маємо переможця ІVу предметних олімпіад із трудового навчання, переможців обласного конкурсу-захисту пошуково-дослідницьких робіт в МАН.
У багатьох педагогів гімназії сформувалася чітка система роботи з обдарованими дітьми: за 5 років підготували призерів олімпіад Колошкіна Т.В. (5), Осійчук В.М. (3), Ясюк Л.В. (3), Шеремета М.Ф. (2), Косташ Г.М. (3), Цимбалюк Л.С. (3), Максимчук М.О. (4), Козловська С.І. (4), Петрук Г.М. (2), Целюх Т.Г. (2), Киричук М.Л. (2), Степанчук Є.М. (2), Кундеус І.С. (2). За останні 5 років здобуто 2 призових місця у обласному етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім.. П. Яцика, 3 – у обласному етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.. Т.Шевченка. Однак колектив не зупиняється на досягнутому.