Layout

Cpanel

Урок позакласного читання 7 клас Ульянова Г.О.

Ім’я уроку . « Дитинство, обпалене війною…»

Тема. Урок позакласного читання. Є. Гуцало «Сумне весілля у Вівсяниках».

Мета: сприяти виробленню читацьких компетентностей, розвивати словниковий запас , образне та конкретне мислення; формувати навички колективної роботи.

Цілі.

Учні знатимуть: зміст виучуваного твору, способи вираження емоцій за допомогою слова, особливості творчої манери митця.

Учні вмітимуть: планувати роботу на уроці, відтворювати пережиті емоції у слові, дії; виконувати найпростіші психолого-пошукові завдання з текстом, працювати у групах.

Тип уроку. Урок позакласного читання.

Обладнання: відеоролик, текст новели, « уявне полотно».

Методи, прийоми і форми роботи: « Вільне письмо», « Малювання на піску», « Мікрофон», передбачення, « Шість капелюхів», виразне читання тексту.

 Хід уроку

I. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовості до уроку.

«Малювання піском» сонця і створення слова – асоціації.

2. Актуалізація суб’єктивного досвіду.

Перегляд відеоролика « Пробач, мамо»». «Вільне письмо». (3 хв.)

Використання прийому «Мікрофон» : озвучте свої емоції від переглянутого відео.(2 хв.)

ІІ. Цілевизначення і планування.

1.Бесіда. 

Про що і про кого піде мова на уроці, виходячи із запропонованого імені уроку?

Чи вмотивованим є перегляд відео після прочитаного твору Г. Тютюнника « Климко», чому?

Які предмети, почуття, емоції об’єднують повість Г. Тютюнника та відео?

1.Пригадайте, про кого розповідає автор у цьому творі «Він лежав на боці, відкинувши ноги, і тепер здавався ще більший. Просто не вірилося, що такого великого можна звалити пострілом,... Голова лежала так, наче він прислухається до землі, чи далеко ще весна, чи скоро прийде, а роги росли при самім снігу, ніби чудернацький кущик, який усе-таки сподівався зазеленіти, вкрившись листям». Хто автор цієї розповіді? (Є. Гуцало).

2.Оголошення теми уроку. Урок позакласного читання за новелою Є. Гуцала     « Сумне весілля у Вівсяниках» з книги « Співуча колиска з верболозу».

3.Представлення цілей на урок. Вибір із запропонованих цілей найбільш значущих для учнів, доповнення власними – зрозуміти( синій), дізнатися( білий), відчути ( червоний), уявити ( жовтий), засудити( чорний), відтворити( зелений).

4.Укладання плану уроку.

1.Знайомство з текстом новели.

2.Колективне опрацювання тексту твору.

3.Робота у групах. Представлення результату роботи групи.

4.Підсумок уроку.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Виразне читання учителем новели ( у скороченому вигляді).

2.Які емоції викликав прослуханий твір, чому?

Які предмети уявили найяскравіше, чому?

Що спільного у новелі Є. Гуцала та повісті Г. Тютюнника?

3.«Малюнок на піску». Намалюйте соняшник, який хлопчик побачив на городі тітки, засійте його серединку позитивними емоціями-словами, які асоціюються зі словом « дитинство».

4.Чи згодні ви з назвою новели, а як би інакше ви її назвали?

5.Робота з текстом. Об’єднання дітей у групи за цілевизначенням. Пояснення передбачуваного завдання з використанням прийому « Шість капелюхів».

6.Самостійна робота у групах. Представлення результатів роботи груп.

7.Дочитування новели.

8.Бесіда.

  1. Чи передбачили ви такий кінець?
  2. Щоб ви сказали тій нареченій, чому?
  3. Створіть « картину» останньої частини тексту, озвучте її, намалюйте, відтворіть звуками природи.

ІV. Рефлексивно – оцінювальний етап.

1.Усна рефлексія.

Що я зрозумів сьогодні про себе?

Чи легко співчувати іншим, чому?

Чи є у вас,дітей, можливість сьогодні виявити свої співпереживання з іншими, які конкретні шляхи для цього ви можете використати?

Чию роботу у групі вважаєте найбільш продуктивною? Оцініть.

Заключне слово вчителя, обґрунтування оцінок.

V. Домашнє завдання.

1.Обов’язкове. Ознайомитися з постаттю О. Стороженка, прочитати оповідання « Скарб».

2.За бажанням. Дочитати новелу Г. Тютюнника « Сумне весілля у Вівсяниках».

3.На вибір:

створити усний роздум за назвою розділу « Ти знаєш, що ти – людина?»;

переглянувши зміст розділу, пригадати відомості про тих авторів, чиї твори вивчали раніше, визначити їх спільні і відмінні ознаки творчості.

 

Прапор україни

Актуально

Календар подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар України

Цікава інформація

Блоги вчителів